BLOG

Jak działa remarketing AdWords?

Czy zastanawialiście się, dlaczego po wyszukiwaniu jakichś informacji w sklepie internetowym, przez pewien czas, w różnych miejscach wyświetlają się reklamy produktów, którymi byliście zainteresowani? To remarketing AdWords, który może być doskonałym sposobem na zwiększenie sprzedaży.

Remarketing – co to jest?

Aby jakakolwiek reklama była skuteczna, musi być skierowana w stronę osoby potencjalnie zainteresowanej konkretną usługą lub produktem. W reklamach telewizyjnych ciężko o taką dokładność, ale w internecie można bardzo precyzyjnie ustalić grupę docelową, a przez to zwiększyć konwersję, czyli stosunek osób, które zobaczą reklamę, a tych, które faktycznie dokonają zakupu. Remarketing pozwala na zawężenie grupy docelowej tylko do osób, które w ostatnim czasie poszukiwały konkretnej rzeczy w internecie, głównie w e-sklepach.

Kampania remarketingowa umożliwia wyświetlanie użytkownikowi reklam produktów, którymi był zainteresowany. Przykładowo, jeśli poszukiwał butów zimowych, później na stronach z systemem AdSense będą się pokazywały reklamy konkretnych modeli butów zimowych lub podobnych ofert, którymi internauta może być zainteresowany. Co więcej, dla zmaksymalizowania efektów można ustawić, że reklamy będą pojawiały się wszystkim osobom, które odwiedziły Twój sklep tym, które były zainteresowane produktem wpisując go do sklepowej wyszukiwarki, albo tylko takim, które dodały produkt do koszyka, ale z jakiegoś powodu nie wykonały akcji zakupu. W ten sposób przypomnisz, że produkt „czeka” na zakup, a klient z dużym prawdopodobieństwem wróci do sklepu i dokona zakupu.

Jak działa remarketing?

Wszystkie ruchy internautów są śledzone i zapisywane w postaci plików cookies, z których później korzystają inne programy np. wyszukiwarka Google. Dzięki temu możliwe jest lepsze dopasowanie proponowanych treści do preferencji użytkownika. AdWords korzysta z ciasteczek, podsuwając mu odpowiednie informacje podczas wyszukiwania haseł w wyszukiwarce Google, wyświetlania wyników oraz reklam AdWords, w systemach partnerskich AdSense, a nawet na YouTube. Ze względu na długi okres przechowywania ciasteczek w pamięci przeglądarki, kampanie remarketingowe mogą trwać nawet kilkaset dni. Jednak zazwyczaj polecany jest krótszy okres, do kilku dni, gdyż po tym czasie szansa na podjęcie akcji znacznie maleje.

Aby kampania przynosiła maksymalne korzyści, konieczne jest jej dokładne skonfigurowanie, stworzenie list remarketingowych, ustawienie parametrów, grupy docelowej, zasięgu, budżetu i wielu innych opcji. Chociaż można zrobić to samodzielnie, zdecydowanie polecamy skorzystać z pomocy agencji marketingowej, która zajmie się optymalizacją kampanii, dostosuje ją do możliwości budżetowych firmy i zwiększy efektywność działań.

Dla uzyskania jeszcze lepszego efektu kampanię remarktingową AdWords można połączyć z remarketingiem na Facebooku za pomocą Pixela. W ten sposób Twoje reklamy będą się wyświetlały nie tylko w systemach reklamowych Google, ale również na Facebooku – portalu społecznościowym o ogromnym potencjale marketingowym.

Remarketing – korzyści dla przedsiębiorcy

  • Możliwość skutecznego dotarcia do konkretnej osoby zainteresowanej produktem,

  • Zwiększenie konwersji, wysoki wskaźnik ROI,

  • Optymalizacja budżetu przeznaczonego na reklamę,

  • Możliwość dostosowania stawek CPA, CPM i CPC,

  • Elastyczne możliwości dopasowania kampanii i list remarketingowych,

Komu się opłaci inwestowanie w remarketing?

Taki system prowadzenia działań reklamowych polecany jest przede wszystkim dużym e-sklepom ze sporym ruchem na stronie. Mniejsze portale z niewielkim ruchem w pierwszej kolejności powinny zainwestować w reklamę AdWords i pozycjonowanie, gdyż remarketing jest skuteczny tylko wtedy, gdy użytkownik już odwiedzi Twój sklep internetowy. Z drugiej strony to może być również ciekawy sposób prowadzenia akcji wizerunkowej i „przypominaniu się” użytkownikom o istnieniu Twojej firmy. Remarketing może pełnić również rolę newslettera z informacjami dostarczanymi nie przez skrzynkę e-mail, a poprzez reklamę kontekstową. To skuteczna forma informowania klientów o nowościach i promocjach w sklepie.

Remarketing daje naprawdę wiele możliwości. To nowoczesna metoda reklamy o wysokim wskaźniku konwersji, a także doskonały sposób na wyróżnienie się spośród setek konkurencyjnych ofert.

Zobacz również