BLOG

Google AdWords – skuteczna reklama w internecie

W jaki sposób skutecznie reklamować się w internecie i jednocześnie zajmować najlepsze miejsca w wynikach wyszukiwania? Dzięki kampaniom AdWords możesz docierać z ofertą do jeszcze większej liczby ludzi. AdWords daje możliwość precyzyjnego określenia grupy docelowej i kosztów reklamy. Dla kogo takie rozwiązanie będzie najlepsze i czy każda firma powinna zainwestować w ten rodzaj marketingu?

Reklama AdWords – co to jest?

Oprócz wyników organicznych (tych, które wyświetlają się w przeglądarce po wpisaniu odpowiedniej frazy), Google pokazuje również linki sponsorowane na samej górze nad wynikami naturalnymi oraz pod nimi na samym dole. Do niedawna było również trzecie miejsce – na sidebarze, po prawej stronie. Obecnie Google nie wyświetla już reklam w tym miejscu poza pewnymi wyjątkami tzw. Product Listing Ad (PLA).

Takie ustawienie linków sponsorowanych jest nieprzypadkowe i ma związek z tym, jak internauci przeglądają strony. W pierwszej kolejności wzrok pada na samą górę i linki, które tam się znajdują. Dużą szansę na kliknięcie mają także linki umieszczone na samym dole. Po wejściu w link użytkownik przekierowywany jest do miejsca docelowego – może być to strona główna, podstrona, a nawet konkretny produkt.

daw1

Jak działa AdWords?

Użytkownik, wpisując w wyszukiwarkę hasło, otrzymuje szereg wyników wyszukiwania – organicznych i sponsorowanych. Linki reklamowe wyświetlają się w miejscach, które mają największą szansę na zadziałanie. Dzięki temu internauta może szybko i precyzyjnie odnaleźć interesującą go usługę lub produkt.

AdWords daje jednak o wiele więcej alternatyw niż samo wyświetlanie sponsorowanych linków. Dzięki temu narzędziu można tworzyć kampanie remarketingowe. Przykładowo, jeśli użytkownik przeglądał ofertę księgarni internetowej, ale nie dokonał zakupu to podczas kolejnych wyszukiwań podobnych produktów wyświetlane mu będą linki sponsorowane sklepu, który już odwiedził – oczywiście pod warunkiem, że sklep ten ma uruchomioną kampanię remarketingową.

AdWords umożliwia wyświetlanie reklam tekstowych, graficznych, a nawet wideo. Te ostatnie tylko w systemach partnerskich AdSense. Potencjał AdWords jest ogromny, a działania prowadzone w ten sposób są naprawdę skuteczne. Zakres reklamy powinien jednak zależeć od potrzeb i możliwości finansowych firmy. Google udostępnia dwa główne sposoby rozliczania kampanii. Pierwszy to CPC (cost per click) – koszt za każde kliknięcie, drugi model to CPM (cost per mille) – koszt za 1000 wyświetleń. To, który model będzie skuteczniejszy zależy od założeń kampanii.

Reklamy AdWords polecane są szczególnie:

  • Dla firm poszukujących klientów ze ściśle określonej grupy docelowej (filtrowanie ze względu na lokalizację, zainteresowania, wiek, pracę itp.)
  • Dla sklepów internetowych (możliwość prezentacji konkretnych produktów)
  • Dla stron niewypozycjonowanych (kampania działa natychmiast po uruchomieniu, pozycjonowanie trwa wiele miesięcy).
  • Dla przedsiębiorców poszukujących sposobu na szybkie i efektywne pozyskanie klientów.

Czy reklamy AdWords są opłacalne?

Ten typ reklamy jest z pewnością korzystny, ale wiąże się ze sporymi kosztami. Im większa konkurencja wśród reklamodawców, tym większe koszty. Z drugiej strony inwestycja w AdWords może być bardziej opłacalna niż pozycjonowanie na niektóre, bardzo popularne i oblegane frazy. Przed uruchomieniem kampanii należy dokładnie przeanalizować rynek, konkurencję, a także określić cel, jaki chcesz osiągnąć. Dobry specjalista SEM z pewnością zaproponuje najkorzystniejsze rozwiązanie, dopasowane do możliwości budżetu firmy.

Zobacz również