BLOG

Czy każda firma powinna mieć stronę internetową?

Celem każdej firmy, nieważne czy małej jednoosobowej działalności, czy wielkiej korporacji jest zysk. A skoro tak, to należy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, potencjalnie zainteresowanych pewnymi produktami lub usługami. W świecie zdominowanym przez internet, to właśnie sieć stała się głównym narzędziem marketingowym i komunikacyjnym z klientami.

Globalna sieć informacji

Według danych z 2014 roku z internetu aktywnie korzysta 78% mieszkańców Unii Europejskiej w wieku 16-74 lat, w Polsce ten odsetek sięga nawet 90%. Szacuje się, że stron internetowych istnieje ponad 600 milionów i wciąż ich przybywa. Nawet 50% klientów zamawia towary ze sklepów on-line, a znaczna część najpierw sprawdza firmę w internecie, zanim skorzysta z jej usług. Obecnie wyszukiwarka Google notuje ponad 5 miliardów zapytań dziennie. Biznes w internecie kwitnie i jeśli nie chcesz, aby Twoja firma docierała tylko do osób z najbliższego sąsiedztwa, musisz zaistnieć w globalnej sieci wymiany informacji.

Czego szukają klienci?

Nie ma praktycznie żadnego towaru lub usługi, której nie dałoby się znaleźć w wyszukiwarce. Użytkownicy chętnie robią zakupy w sklepach on-line, zamawiają usługi do domu, wyszukują specjalistów, sprawdzają opinie o przedsiębiorstwach, planują wakacje czy organizują uroczystości. Wszystko można załatwić on-line. Internet przejął funkcję ogłoszeń w lokalnych i ogólnopolskich gazetach, które docierają do bardzo ograniczonej liczby osób.

Strona www to najtańsza i najprostsza forma reklamy

Koszt stworzenia strony może być bardzo różny – od kilkudziesięciu złotych w przypadku samoróbki na podstawie szablonów, po kilka tysięcy dla rozbudowanych serwisów z własnym systemem CMS. Trzeba jeszcze doliczyć koszt utrzymania domeny i miejsca na serwerze, ale to właściwie wszystkie wydatki wymagane do stworzenia serwisu. Do tego później dochodzi koszt pozycjonowania, kampanii i strategii marketingowej, ale to już są opcjonalne usługi, z których nie każdy musi korzystać.

Nawet najprostsza wizytówka umożliwi Ci zaistnienie w sieci i przyciągnięcie nowych klientów, nie tylko z najbliższego sąsiedztwa czy regionu, ale również z całej Polski. Niewielkim kosztem masz zapewnioną stałą reklamę bez konieczności wykupywania ogłoszeń czy inwestowania w inne formy marketingu np. druk i kolportaż ulotek. Na stronie www możesz przedstawić całą ofertę, zachęcić do kontaktu i poinformować gdzie znajduje się firma. Inwestujesz jednorazowo, a korzyści masz zapewnione na lata.

Strona www, gdy działasz lokalnie

Nie wszystkie przedsiębiorstwa mają ambicje wejścia na globalny rynek. Zdecydowana większość działa lokalnie w obrębie jednego miasta, regionu lub województwa. Zastanów się: czy jesteś w stanie skutecznie dotrzeć z ofertą do wszystkich mieszkańców? Kiedy skończą Ci się klienci? Ogłoszenia w gazetach, rozdawanie ulotek albo druk banerów reklamowych to spory koszt obarczony niewielkim współczynnikiem konwersji. Witryna www to natomiast tani i skuteczny sposób reklamy dostępny na wyciągnięcie ręki. To także pewnego rodzaju pokazanie klientowi, że traktujesz biznes poważnie.

Strona internetowa to konieczność?

O ile nie działasz w bardzo hermetycznej branży, nastawionej na niezwykle wąską grupę odbiorców – odpowiedź jest jednoznaczna. Tak, obecnie strona www to konieczność, bez której rozwój firmy będzie praktycznie niemożliwy. Warto jednak pamiętać, że samo jej posiadanie nie gwarantuje nagłego przypływu zainteresowanych i pojawienia się na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach. Ale już sama możliwość prezentacji strony na profilu w mediach społecznościowych czy chociażby na wizytówkach i ulotkach jest dobrym sposobem na pozyskanie nowych klientów.

Zobacz również